Lisenssit

Kauden 2023-2024 lisenssi ja vakuutus on voimassa 1.9.2023-31.8.2024.

Suomen Voimisteluliiton yleisten kilpailu- ja kurinpitosääntöjen perusteella jokaisella Voimisteluliiton alaisiin kilpailuihin ja tapahtumiin osallistuvalla urheilijalla on oltava voimassa oleva kilpailulupa eli lisenssi. Lisenssien osto tapahtuu seuran Hoika-jäsenpalvelu-ohjelmalla. Lisenssitasoja on neljä erilaista: Stara, Harraste, Kilpa B ja Kilpa A. Alta näet lisenssien ja vakuutusten hinnat sekä tiedon siitä mikä lisenssi ostetaan joukkueiden voimistelijoille.

PIKAOHJE LISENSSIN OSTOON

Huomaattehan, että korkeammalla lisenssillä voi osallistua myös alemman tasoisen lisenssin vaativiin tapahtumiin ja kilpailuluokkiin. Stara-lisenssillä voi osallistua lajin stara -tapahtumiin. Esimerkiksi Kilpa A- lisenssillä voi osallistua myös Kilpa B- ja Harraste-lisenssin vaativiin tapahtumiin ja kilpailuluokkiin.

Mikäli urheilijalla on oma, urheilutapaturmakorvaavuusehdon sisältävä vakuutus, voi hän ottaa vakuutuksettoman lisenssin. Vakuutuksen kattavuus pitää selvittää omasta vakuutusyhtiöstä ennen lisenssin hankkimista. Maksamalla vakuutuksettoman lisenssin lisenssinhaltija vakuuttaa, että hänellä on voimassa oleva vakuutus, joka kattaa lajin kilpailu- ja harjoittelutoiminnan sekä niihin liittyvien matkojen yhteydessä sattuneet tapaturmat kotimaassa ja ulkomailla.

Vakuutukset

Voimisteluliiton kumppani vakuutuksissa on Pohjola Vakuutus. Pohjola Vakuutuksen Sporttiturvasta korvataan, kun loukkantuminen tapahtuu äkillisen tapahturman seurauksena. Esimerkiksi akillesjänne repeää, polvi menee sijoiltaan.

Hoitokorvaus 15 000 €, Omavastuu 100 € jokaista tapaturmaa kohti. Haittakorvaus 30 000 e. Kuolinkorvaus 8 500 €.
Huom. Alle 12-vuotiaiden  kilpalisenssien vakuutuksessa ei ole omavastuuta ja se on voimassa myös muissa urheilulajeissa.

Vakuutuksen voimaantulo
Kilpalisenssiin sisältyvä vakuutus (nro 06-21857) tulee voimaan uusin turvin kauden alusta 1.9.2023 mikäli maksu on maksettu syyskuun 2023 aikana. Myöhemmin maksettaessa vakuutus tulee voimaan maksupäivänä klo 24.00 tai maksuhetkellä, mikäli suorituksesta on esittää maksutosite, josta käy ilmi maksuaika. Vakuutus päättyy 31.8.2024.

Vahingon sattuessa

Ole yhteydessä Pohjolan Terveysmestariin, joko puhelimitse 0100 5225 (normaalin puhelun hinta) tai Pohjola Sairaala sovelluksella.
Terveysmestari ohjaa oikeaan hoitoon, sekä tarkistaa vakuutuksen kattavuuden ja hoitaa korvausasiat puolestasi. Asioidessa Terveysmestarin kautta sinut ohjataan Pohjola sairaalaan tai Pohjola Vakuutuksen lääkärikumppanin vastaanotolle, jolloin sinun ei tarvitse maksaa paikan päällä kuin tarvittaessa omavastuu osuus.

Palveluaikojen ulkopuolella tai akuuteissa tapauksissa voit mennä mihin tahansa lääkäriin tai sairaalaan. Tällöin tulee itse maksaa kulut, jonka jälkeen on tehtävä vahinkoilmoitus OP:n verkkopalvelussa.

Lisenssinmuutos tai peruutus

Lisenssinmuutoksesta tai peruutuksesta peritään aina 20,00€ suuruinen käsittelymaksu, mikäli muutos tehdään Voimisteluliiton toimesta. Huomioithan että voit korottaa lisenssiä itse lisenssijärjestelmän kautta (Omat tiedot > Lisenssit). Ostaessa uutta lisenssiä järjestelmä myös hyvittää aiemman lisenssin hintaerotuksen. Huom: stara-lisenssiä ei voi korottaa, eikä siitä tule hyvitystä seuraavaa lisenssiä ostettaessa.

Voit irtisanoa Sporttiturvan kirjallisesti kesken kauden tunnistautumalla osoitteessa OP.fi ja lähettämällä viestin, mikä sisältää vakuutetun nimen, henkilötunnuksen, urheiluliiton ja pankkiyhteyden. Samat tiedot voi myös lähettää suojatulla sähköpostilla osoitteesta https://securemail.op.fi. Pohjola Vakuutus veloittaa vakuutusajasta vähintään 16€.

Lisätietoa: https://www.voimistelu.fi/fi/Tapahtumat-ja-kilpailut/Kilpailulisenssit-ja-vakuutukset

Lähde: Suomen Voimisteluliitto

FNV:n joukkueiden kilpailusarjat ja vaadittavat kilpailulisenssit

JoukkueKilpailusarjaLisenssi